Interior

De barbershop: nostalgie met hedendaagse kwaliteit

De barbershop is trendy. Zakenmannen die met collega’s of met klanten een aparte beleving willen ervaren, gaan naar de barbershop. Je kunt er inspiratie opdoen als het gaat om het verzorgen van je haar en je baard. Het bijzondere aan een barbershop is dat dit alles stijlvol en volgens de laatste trends gebeurt.

Oud concept met moderne aanpak

Als je een barbershop binnenstapt, waan je je in een Amerikaanse film. Interieur, verlichting en zelfs outfit van de barbier zijn volledig retro. Je krijgt er een behandeling die niets te maken heeft met een gewone kapper. Je baard wordt bijgeknipt en onderhouden. Je haren worden geknipt en nekharen worden uitgeschoren. Hierbij wordt rekening gehouden met de vorm van je gelaat en je eigen wensen. Dit alles gebeurt op een traditionele manier met scheermes, schaar en tondeuse. Men gebruikt enkel kwaliteitsvolle verzorgingsproducten en je krijgt advies over de dagelijkse verzorging van je baard en haar.

Sociale contacten zijn belangrijk

Mannen bezoeken een barbershop niet alleen voor het knippen van haar of baard. De bijzondere omgeving en sfeer nodigen snel uit tot een goede babbel. Zakenmannen weten dit heel erg te appreciëren. Voor een partijtje golf bestaat er een bepaald publiek. Voor het bezoek aan een barbershop bestaat er eveneens een select publiek. De barbers staan altijd klaar voor een praatje en stimuleren de sociale contacten in hun zaak. Er ontstaan echte netwerken die een zakenman zeker kan gebruiken in zijn werk.

Een plek waar je even man kunt zijn

Mannen hebben het af en toe nodig om samen met andere mannen ‘gewoon even man’ te kunnen zijn. Denk maar aan een mancave. Het gevoel dat je daar krijgt, even weg van de vrouwen, krijg je ook in een barbershop. Het mag er stoer aan toe gaan. De gesprekken mogen over typische mannenzaken gaan. Gewoon even relaxen en jezelf zijn en je laten verwennen: dat is wat mannen zoeken bij een barbershop.

Dol op speciaalbiertjes (en schrijft er graag over), heeft al meer dan 18 landen in de wereld bezocht, draagt Dr. Martens en luistert graag naar Di-Rect. Meer weten? Stuur Joost eens een berichtje!